Wijk bij Duurstede ,
12
juni
2013
|
06:00
Europe/Amsterdam

Van Dobben profiteert van toenemende vraag naar betrouwbare voedselproducten

Vraag naar ‘nieuwe’ kroketreceptuur boven verwachting

Snackfabrikant Royaan (bekend van delicatessensnacks als Kwekkeboom en Van Dobben) rapporteert een sterke groei van de afzet van de nieuwe Van Dobben kroketten en bitterballen. Begin april introduceerde het bedrijf de nieuwe receptuur (gebaseerd op het originele recept van Aat van Dobben uit 1945). Hierin zijn alleen nog eerlijke en verse ingrediënten verwerkt (hoogwaardig vers rundvlees, bouillon, kruiden, specerijen en roomboter), zonder kunstmatige smaakversterkers. Van Dobben is volledig terug bij de delicatessentraditie en de oorspronkelijke productie van het merk, een stap die, zo blijkt, aanslaat bij afnemers (w.o. horeca, cafetaria, supermarkten) en eindconsumenten.

De groei van meer dan 15% is boven verwachting, aldus CEO Bart Bakker die zegt te profiteren van het afnemende consumentenvertrouwen in voedselproducten waarvan niet duidelijk is wat er in zit en wat de herkomst van de ingrediënten is. “Begin dit jaar hebben we de nieuwe receptuur geïntroduceerd. De markt is erg enthousiast en waardeert de pure smaak door de kwaliteitsingrediënten. We willen eindconsumenten het snacken op deze manier opnieuw laten ontdekken.”

Later dit jaar volgen nieuwe productintroducties, ook van delicatessenmerk Kwekkeboom, geënt op dezelfde filosofie en overtuiging waarbij de fabrikant alleen volledig traceerbare en hoogwaardige ingrediënten gebruikt.

Bakker: “We horen consumenten steeds vaker zeggen ‘als ik snack doe ik het goed en wil ik weten wat ik in mijn mond stop’. Dat sluit naadloos aan op trends die in andere voedingssegmenten al eerder zichtbaar waren en onder een vergrootglas zijn komen te liggen door de recente voedingsschandalen.”

Deel dit bericht

Laatste nieuws