Wijk bij Duurstede ,
11
februari
2013
|
10:09
Europe/Amsterdam

Royaan reikt eerste Gouden Van Dobben Award uit

Snackproducent wil cafetaria helpen meer rendement te behalen

Flip Houtman, marketing directeur van Royaan
We zijn ervan overtuigd dat je door je te richten op kwaliteit, vernieuwing, verleiding en service meer tevreden klanten kunt hebben en zo meer inkomsten kunt genereren. Voor tips op dit gebied kunnen cafeteriahouders altijd terecht bij onze vertegenwoordigers.
Flip Houtman, marketing directeur van Royaan

Snackproducent Royaan (Van Dobben en Kwekkeboom) wil cafetariahouders helpen hun rendement te vergroten. Horecaondernemingen, en cafetaria’s in het bijzonder, staan in de huidige markt zwaar onder druk. In 2012 realiseerde slechts 1 op de 10 cafetariahouders groei en gemiddeld liep de omzet met 4% terug ten opzichte van 2010. Daarmee zijn cafetaria’s een van de hardste dalers binnen het horecasegment. Van Dobben startte om deze reden een rendementsprogramma om haar afnemers te helpen hun onderneming beter te laten renderen. Onderdeel van dit programma is de Gouden Van Dobben Award die afgelopen week werd uitgereikt aan een Gelderse snackbar.

Met meer dan 65 jaar ervaring en liefde voor het vak weet Van Dobben als geen ander hoe je het beste rendement kunt behalen en deze kennis wil zij graag delen met haar afnemers. Binnen het rendementsprogramma organiseerde Van Dobben in aanloop naar de jaarlijkse Horecava een grote winactie voor cafetariahouders en horecaondernemers die de croquetten en bitterballen van het merk Van Dobben verkopen. Deelnemers hoefden alleen in een korte toelichting aan te geven waarom hun onderneming een restyling verdiende.

Van Dobben werd het meest overtuigd door de inzending van de gebroeders Peters, eigenaren van Snackbar-Partyservice De Zonnemaat in Zevenaar. Zij wonnen de Gouden Van Dobben Award. Met deze prijs heeft De Zonnemaat een restyling ter waarde van 10.000 euro in de wacht gesleept. Een styling adviseur van Royaan gaat de eigenaren helpen om het rendement van hun zaak te verhogen. Onder meer met adviezen over aanpassingen in het meubilair, prijsstelling van producten, het aantrekkelijk etaleren van het assortiment in de koelvitrine en de verlichting in de zaak.

Flip Houtman, marketing directeur van Royaan: “We willen de Gouden Van Dobben Award mogelijk jaarlijks gaan uitreiken. We zijn ervan overtuigd dat je door je te richten op kwaliteit, vernieuwing, verleiding en service meer tevreden klanten kunt hebben en zo meer inkomsten kunt genereren. Voor tips op dit gebied kunnen cafeteriahouders altijd terecht bij onze vertegenwoordigers.”

Ook restyling voor Van Dobben zelf
Tijdens de Horecava begin januari liet snackproducent Royaan zelf ook een tweetal productinnovaties zien; de vernieuwde Van Dobben croquet en het nieuwe Broodje Van Dobben. De smaakmakers van Van Dobben hebben hun uiterste best gedaan om hun croquet en bitterballen nog lekkerder te maken door terug te gaan naar de originele receptuur van Aat van Dobben uit 1945, vertaald naar de smaak van nu. Het Broodje Van Dobben is van ambachtelijke kwaliteit, heeft een bite en is zacht van binnen, net als de Van Dobben croquet zelf. De speciale vorm van het broodje is daarbij ook nog eens functioneel: de kroket past er perfect in zodat men zonder te knoeien van de croquet kan genieten. Het broodje is te herkennen aan het Van Dobben logo op ouwel.

De restyling van Snackbar-Partyservice De Zonnemaat wordt in april afgerond.

Deel dit bericht

Laatste nieuws