Amersfoort,
23
oktober
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Super de Boer verdubbelt vaccins van UNICEF-actie

Super de Boer start 26 oktober met een actie ter ondersteuning van de campagne ‘1 pak = 1 vaccin’ van Pampers en UNICEF. Elk verkocht pak Pampers luiers of luierdoekjes levert één vaccin op die UNICEF inzet om tetanus bij pasgeboren baby’s in ontwikkelingslanden uit te bannen. Super de Boer verdubbelt aan het eind van de actie het totaal aantal gedoneerde vaccins.

Twee weken lang zijn deze Pampersproducten bij Super de Boer in de aanbieding. Daarnaast is elk verkocht exemplaar van de onlangs geïntroduceerde milieuvriendelijke ‘ik draag bij’ tas van Super de Boer goed voor een tetanusvaccin.

Nicole Horsmans, category manager en initiatiefnemer van de actie binnen Super de Boer: “Onze pampersaanbiedingen zullen uiteraard leiden tot hogere verkopen en dus tot meer tetanusvaccins voor UNICEF. Met de verkoop van de ‘Ik draag bij’ tassen wil Super de Boer de vaccinatie campagne toegankelijk maken voor nog meer klanten.” De aankoop van de duurzame shopper is in deze zijn naam dus dubbel en dwars waard.

Verdubbeling vaccins

Naast de inzet van producten tijdens deze actie steunt Super de Boer UNICEF ook met eigen vaccins. De supermarktketen verdubbelt het totaal aantal vaccins dat in de periode van 26 oktober tot en met 8 november opgehaald wordt onder zijn klanten met de aankoop van Pampers producten en de ‘ik draag bij’ tassen. In de winkels wordt er dagelijks op tv-schermen bijgehouden hoeveel vaccins er op dat moment zijn gedoneerd.

‘Ik draag bij’ tas

Super de Boer introduceerde vorige maand als eerste supermarktketen in Nederland een milieuvriendelijke big shopper. De tas is gemaakt van zwaar geweven papier en hierdoor 100 procent recyclebaar. De supermarktketen werkt door de hele keten aan verduurzaming. Met de slogan ‘Ik draag bij’ roept Super de Boer haar klanten op met deze vrolijke tas letterlijk bij te dragen aan een beter milieu. Met deze speciale actie ‘1 pak = 1 vaccin’ van Pampers en UNICEF krijgt de ‘ik draag bij’-tas nog een extra lading.

Super de Boer steunt deze campagne omdat zij, met 300 vestigingen door heel Nederland, sterk betrokken is bij de lokale gemeenschap en op deze wijze ook in landen waar dit niet zo vanzelfsprekend is iets voor de gemeenschap kan betekenen. “Bovendien past deze campagne gewoon heel goed bij Super de Boer. We willen met duurzaam ondernemen een bijdrage leveren aan de maatschappij. In dit geval nemen we dit gedachtegoed heel letterlijk,” aldus Horsmans.

Contactpersonen
Downloads
Laatste nieuws
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn