Amersfoort,
26
oktober
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Super de Boer krijgt als eerste supermarkt eigen ‘groene’ thee

Huismerk thee ontvangt ‘Rainforest Alliance’ keurmerk

Sinds vorige week is het Super de Boer huismerk theeassortiment voorzien van het ‘groene’ Rainforest Alliance keurmerk. De supermarktketen is de eerste Nederlandse supermarktformule die het Rainforest Alliance keurmerk - het groene kikkertje - niet alleen op zijn huismerkkoffie, maar ook op zijn assortiment huismerkthee mag gebruiken. Met deze certificering garandeert Super de Boer dat de thee op duurzame wijze is verbouwd en verwerkt.

In 2006 wist Super de Boer zich al met zijn eigen koffieassortiment te verbinden aan Rainforest Alliance. Begin van dit jaar kwam de mogelijkheid om ook thee met dit keurmerk te introduceren. Vanwege zijn voortrekkersrol op het gebied van duurzaamheid vindt Super de Boer het belangrijk om naast zijn koffieassortiment ook zijn theeassortiment te voorzien van het keurmerk.

Omdat consumenten niet langer één soort thee in de kast hebben staan maar een hele reeks aan smaken, biedt Super de Boer naast de Engelse Melange en Earl Grey thee ook een keuze in de smaken Kaneel, Tropical, Aardbeien, Citroen, Bosvruchten, Vanille en Variatiethee. Super de Boer biedt met dit ‘groene’ theeassortiment zijn klanten een uitstekende kwaliteitsthee.

Het Rainforest Alliance Keurmerk

Het internationale keurmerk heeft als doel biodiversiteit - het leven in alle mogelijke soorten en vormen - te behouden en betere leefomstandigheden van boeren te verzekeren. De eisen die Rainforest Alliance stelt aan de manier waarop de boeren op hun plantages werken, hebben niet alleen de natuurlijke omgeving als speerpunt, maar gaan veel verder. Het internationale keurmerk garandeert ook dat er wordt zorg gedragen voor de mensen die op plantages werken. Die moeten in een veilige omgeving kunnen werken, hebben recht op minimumloon, op goede huisvesting en schoon drinkwater, op medische zorg én op onderwijs voor hun kinderen. Het programma van Rainforest Alliance heeft in korte tijd veel effect gehad: duizenden boeren hebben geleerd hoe ze duurzamer kunnen produceren. Alle gecertificeerde producten zijn te herkennen aan het logo met het groene kikkertje. Deze roodoogmaki-kikker staat symbool voor de doelstelling van Rainforest Alliance: Dit beestje zal namelijk als eerste uit het regenwoud verdwijnen zodra de biodiversiteit daar wordt aangetast.

Zie voor meer informatie over Rainforest Alliance: www.rainforest-alliance.org

Contactpersonen
Downloads
Laatste nieuws
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn