Amersfoort,
24
december
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Super de Boer klanten kiezen ‘eigen’ lokale helden voor gratis boodschappenpakket

Nederlanders geven daklozenopvang, voedselbank en kankerbestrijding graag extra steuntje in de rug in feestmaand december

December is de maand van de feestdagen, samenzijn, gezelligheid en lekker eten. Maar het is ook dé maand om je dierbaren eens in het zonnetje te zetten. Super de Boer helpt daar bij. Van 12 tot en met 20 december kunnen klanten van Super de Boer via wenskaarten in de winkels aangeven wie uit de buurt een extraatje in de vorm van een gratis pakket verdient. Uit het Super de Boer Feestdagenonderzoek blijkt dat Nederlanders met kerst vooral daklozencentra en voedselbanken willen laten genieten van een gratis pakket. Ook organisaties die zich inspannen voor kankerbestrijding verdienen een bedankje, aldus de Nederlandse consument.

Vooruitlopend op de uitslag van de lokale Weggeef-actie onderzocht de supermarktketen, als onderdeel van het Super de Boer Feestdagenonderzoek, onder Nederlandse consumenten welke instellingen volgens hen met name in aanmerking komen voor de gratis boodschappenpakketten. Zo blijkt dat het Leger des Heils (7%), KWF Kankerbestrijding (7%) en de Voedselbank (6%) vooral bedeeld zouden moeten worden in de weggeefactie. Samen goed voor bijna een vijfde van de ruim 450 genoemde goede doelen.

“In ons onderzoek hebben we mensen gevraagd spontaan een goed doel te noemen. Opvallend is dat men in de feestperiode toch vooral kiest voor liefdadigheids-instellingen die zich inzetten voor de dak- en thuislozen, of juist zieke mensen,“ aldus Carien de Bas, woordvoerder van Super de Boer. “Naar verwachting zal de invulling van de lokale actie meer gericht zijn op personen uit de nabije omgeving van onze klanten, zoals een familielid of de verzorger van een ouder of grootouder.”

Teruggeven aan de samenleving

December is bij uitstek de maand van bezinning. Zo blijkt uit het onderzoek dat Nederlanders het zeer op prijs stellen als ook bedrijven in deze periode iets terug willen geven aan hun omgeving. Ook Super de Boer wilde deze maand stilstaan bij bijzondere mensen uit de lokale omgeving van zijn winkels. De Bas: “Je neemt een belangrijke plek in de samenleving in als supermarkt. Onze winkels vormen voor veel mensen een ontmoetingsplek waar lief en leed wordt gedeeld. Soms hoor je verhalen die schrijnend of juist vertederend zijn. Dan wil je graag iets terug kunnen doen voor de samenleving.”

Lokale Weggeef-actie

De 300 Super de Boer-winkels geven deze maand duizenden gratis boodschappenpakketten weg. Klanten van de supermarktketen kunnen via wenskaarten aangeven welke lokale held of buurtbewoner dit jaar een extraatje verdiend. Vanwege hun tomeloze inzet voor de plaatselijke sportvereniging, omdat ze altijd in touw zijn voor de gemeenschap, of misschien omdat ze op dit moment iets extra’s kunnen gebruiken. De Weggeef-actie maakt onderdeel uit van het Mooi Meegenomen Pakket, een landelijke actie waarbij klanten sparen voor een gratis boodschappenpakket ter waarde van ruim €40,-.

Klanten kunnen ook sparen voor hun eigen gratis Mooi meegenomen pakket. Bij elke tien euro en wekelijks wisselende actieproducten ontvangen klanten een actiezegel. Met 45 zegels is de kaart vol en kunnen klanten de kaart inwisselen voor het boodschappenpakket. De eerste twee zegels krijgen alle klanten cadeau van Super de Boer.

De Mooi meegenomen pakketactie loopt van 1 december tot en met 31 januari 2010.

De speciale inzamelbox met bijbehorende wenskaarten staat tot en met 20 december bij alle winkels van Super de Boer.