Amersfoort,
29
oktober
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Super de Boer introduceert nieuwe klantenkaart

Huidige Rocks’ spaarsysteem in een nieuw online jasje

Op 2 november introduceert Super de Boer een nieuwe klantenkaart. Deze kaart is de online opvolger van de bekende Rocks’ chipkaart maar nu met een ‘eigen’ Super de Boer uitstraling. Het succesvolle en door klanten zeer gewaardeerde spaarsysteem voor Rocks’ Vijfjes verandert verder niet. Wel biedt de nieuwe klantenkaart van Super de Boer enkele extra voordelen. Zo zijn de Rocks’ spaarpunten eenvoudig online bij te houden en gaan de punten bij verlies of diefstal niet verloren. Partner Texaco geeft vanaf 2 november ook een eigen Texaco Rocks’ kaart uit.

De conversie van het Rocks’ spaarprogramma is een logische stap. In 1995 startte het spaarprogramma bij Super de Boer en partner Texaco met spaarzegeltjes, waarna deze in 1999 vervangen werden door de huidige chipkaart. Na tien jaar is nu de tijd rijp om van chippen over te stappen op een online spaarsysteem. De nieuwe kaart biedt meer mogelijkheden voor het Rocks’ programma met onder meer de voordelen van online registratie.

Het is voor het eerst dat de supermarktketen een ‘eigen’ kaart krijgt. Eric Leebeek, commercieel directeur van Super de Boer: “Met deze kaart maken we duidelijk aan onze klanten dat het Rocks’ spaarprogramma een onderdeel is van onze formule. De keuze was dan ook snel gemaakt om deze conversie aan te grijpen om de kaart te restylen. Bovendien biedt de nieuwe kaart veel voordelen voor onze klanten ten opzichte van de huidige chipkaart, zoals het bekijken van de online saldo-overzichten.”

De aangekondigde overname van Super de Boer door Jumbo heeft geen invloed op de introductie van de Super de Boer klantenkaart. Leebeek legt uit: “Onze Super de Boer-winkels zullen de komende drie jaar gefaseerd omgebouwd worden. We blijven in onze winkels de klanten bedienen zoals zij dat van ons verwachten. En daar hoort dit loyaliteitsprogramma ook bij. Daarnaast geloven we in de kracht van dit spaarprogramma, mede vanwege de hoge aantallen deelnemers onder onze klanten.” Momenteel neemt zo’n 80% van de klanten van Super de Boer deel aan het Rocks’ spaarprogramma.

In samenwerking met Texaco

Met de nieuwe Super de Boer klantenkaart kunnen consumenten, net zoals met de oude Rocks’ kaart ook punten sparen bij Texaco, partner in dit loyaliteitsprogramma. De bekende logo’s van Rocks’ en Texaco zijn dan ook op de kaart afgebeeld. Ook Texaco krijgt zijn eigen klantenkaart, waarmee men ook kan sparen bij de winkels Super de Boer.

Beide partijen verwachten veel van de nieuwe kaarten. Jérôme De Bruyker, Brand Manager van Texaco: “Wij geloven in dit loyaliteitsprogramma, met name omdat het in de loop der jaren al zijn kracht bewezen heeft. Door deze innovaties binnen het spaarsysteem en de digitalisering hebben we onze klanten nu nog meer te bieden.”

Van oud naar nieuw

Klanten van Super de Boer krijgen vanaf 2 november bij het afrekenen van hun boodschappen de nieuwe kaart aangeboden. De gespaarde Rocks’ punten worden direct aan de kassa van de oude kaart eenvoudig op de nieuwe kaart overgezet. Een nieuwe en veilige bijkomstigheid is de online registratie van de kaart. Hierdoor zijn de punten niet meer gebonden aan de kaart zelf. Bij verlies, diefstal of breuk gaan de gespaarde punten dus niet verloren.

Daarnaast biedt registratie volop andere voordelen voor klanten van Super de Boer. Klanten kunnen online eenvoudig hun saldo bekijken en ontvangen bovendien, indien zij hiervoor kiezen, speciale Super de Boer aanbiedingen en Rocks’ acties.

Net als bij de huidige Rocks’ kaart ontvangen klanten van Super de Boer een Rocks’ punt bij iedere € 5,- aan boodschappen en wekelijks op 1 van de vele extra Rocks’ aanbiedingen. Voor elke 220 gespaarde Rocks’ punten ontvangen zij als vanouds een Rocks’ Vijfje ter waarde van € 5,- om te besteden bij onder meer Scapino, Blokker en Music Store of voor een van de vele dagattracties.