Wijk bij Duurstede,
17
december
2012
|
17:40
Europe/Amsterdam

Vernieuwde Van Dobben kroket primeur op Horecava

Het+vernieuwde+Broodje+Van+Dobben

Als primeur presenteert snackproducent Royaan tijdens de Horecava (7 t/m 10 januari 2013) de vernieuwde Van Dobben croquet. Ook kan het nieuwe Broodje Van Dobben, een ambachtelijk bakkersbroodje, vanzelfsprekend met Van Dobben croquet, rijkelijk geproefd worden door de duizenden ondernemers en consumenten die de horecamanifestatie jaarlijks bezoeken.

De smaakmakers van Van Dobben hebben hun uiterste best gedaan om hun croquet (en bitterballen) nog lekkerder te maken door terug te gaan naar de originele receptuur van Aat van Dobben uit 1945, vertaald naar de smaak van nu. Belangrijke elementen zijn nog verder verbeterd, te weten vlees, bloem, bouillon, roomboter, kruiden en specerijen. Het nieuwe Broodje Van Dobben heeft een bite en is zacht van binnen, net als de Van Dobben croquet zelf. De speciale vorm van het broodje is daarbij ook nog eens functioneel: de kroket past er perfect in zodat men zonder te knoeien van de croquet kan genieten.

Royaan neemt op de Horecava-stand ook zijn smaakkeuken mee waar Meester croquettenbakker Piet Brink laat zien hoe je een echte Van Dobben croquet maakt en welke verse en eerlijke ingrediënten smaakbepalend zijn.

Bart Bakker, CEO van Royaan: “We hebben al eerder verteld dat we op basis van de delicatessentradities van Van Dobben en Kwekkeboom de markt van de allerbeste snacks willen opeisen en deze samen met klanten verder willen ontwikkelen. Consumenten vragen in toenemende mate om smaakvolle kwalitatieve snacks. Eerlijke ingrediënten en smaak zijn daarin bepalend. De Van Dobben croquet is al een klassieker, het nieuwe broodje gaat dat zeker ook worden. Kortom, gouden tijden voor ondernemers die dit nieuwe gouden duo gaan verkopen.”

De Horecava vindt plaats van 7 t/m 10 januari 2013 in de Amsterdam RAI. De stand van Royaan is te vinden in Hal 10 (standnummer 10.308).

[einde bericht]

Royaan CEO Bart Bakker
We hebben al eerder verteld dat we op basis van de delicatessentradities van Van Dobben en Kwekkeboom de markt van de allerbeste snacks willen opeisen en deze samen met klanten verder willen ontwikkelen. Consumenten vragen in toenemende mate om smaakvolle kwalitatieve snacks. Eerlijke ingrediƫnten en smaak zijn daarin bepalend. De Van Dobben croquet is al een klassieker, het nieuwe broodje gaat dat zeker ook worden. Kortom, gouden tijden voor ondernemers die dit nieuwe gouden duo gaan verkopen.
Royaan CEO Bart Bakker
Boilerplate

Royaan is actief op de Nederlandse markt voor diepvriessnacks. Met een omzet van €71 miljoen, is de onderneming met name sterk in merkproducten voor snackbar/cafetaria’s, horeca en catering. Via het foodservice kanaal worden de merken Buitenhuis, Willie Dokter, Laan, Van Dobben en Kwekkeboom afgezet. Via de retail verkoopt Royaan aan de consument onder de merken Van Dobben, Bakker (kaassoufflés), Tjendrawasih en Mayam (oosterse snacks). Bij Royaan werken 275 medewerkers op vijf locaties in Nederland.

Royaan is in 2007 ontstaan uit de fusie tussen de familiebedrijven Buitenhuis Snacks en Cold Food, de eigenaar van Kwekkeboom en Van Dobben. Deze fusie werd mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse investeringsmaatschappij NPM Capital, die sindsdien de verdere expansie van Royaan heeft gesteund. In het jaar van de fusie is Bakker Kaassoufflés gekocht, in 2010 de maker van oosterse snacks Tjendrawasih en begin 2011 gehaktballenspecialist Willie Dokter.

Deel dit bericht

Laatste nieuws