Wijk bij Duurstede,
13
oktober
2014
|
13:57
Europe/Amsterdam

Snackfabrikant Royaan start samenwerking met The Algae Factory

Royaan, fabrikant van premium snackmerken als Van Dobben en Kwekkeboom, gaat samenwerken met The Algae Factory. Gezamenlijk zal er worden gekeken naar nieuwe mogelijkheden voor snacks op basis van duurzame en gezonde grondstoffen zoals algen, die in de toekomstige voedingsbehoeften van consumenten voorzien.

The Algae Factory is een spin-off van Stefania Abbona en Pierluigi Santoro, studenten van de Universiteit van Wageningen. Samen met medestudenten Angela Rocio Camargo and Astrisia Artanti zijn ze onlangs eerste geworden in de voorronde van de Ecotrophelia; een Europese wedstrijd voor studenten waarin de opdracht is een nieuw duurzaam voedingsproduct te ontwikkelen. Met KROKi, een door hen ontwikkelde kroket op basis van groenten en spirulina, een natuurlijk geproduceerd micro-alg, mogen ze Nederland vertegenwoordigen tijdens de internationale competitie die plaatsvindt tijdens de SIAL in Parijs. De samenwerking met The Algae Factory sluit uitstekend aan bij de Royaan filosofie ‘Goed Genieten’, waarbij de snackfabrikant zich committeert aan de belofte om snacken niet alleen lekkerder, makkelijker en leuker te maken maar vooral ook beter.

 

Bart Bakker, CEO Royaan
We willen samen met The Algae Factory de mogelijkheden onderzoeken voor het gebruik van nieuwe, innovatieve en duurzame ingrediënten zoals Spirulina om deze te gebruiken in snacks waar je echt goed van kunt genieten
Bart Bakker, CEO Royaan


Onder de nieuwe missie van Royaan vallen onder andere het volop investeren in smaakinnovaties en het ontwikkelen van nieuwe alternatieve snacks. Dit doet de snackproducent in cocreatie met klanten, ondernemers en leveranciers. Royaan wil zich er samen met The Algae Factory op toeleggen nieuwe snacks te ontwikkelen waarbij bijzondere, duurzame en gezonde nieuwe grondstoffen worden gebruikt. Bart Bakker CEO Royaan: “Een goede snack is lekker, verantwoord, gemakkelijk en ‘fun to eat’. We willen samen met The Algae Factory de mogelijkheden onderzoeken voor het gebruik van nieuwe, innovatieve en duurzame ingrediënten zoals Spirulina om deze te gebruiken in snacks waar je echt goed van kunt genieten.”

Over Royaan

Royaan is actief op de Europese markt voor snacks, met de focus op de Nederlandse en Belgische foodservice en retailmarkt. Met een omzet van €71 miljoen, is Royaan met name sterk in merkproducten voor snackbar/cafetaria’s, horeca en catering. Twee op de drie foodservice locaties verkoopt één of meerdere producten uit het Royaan assortiment onder de merken Van Dobben, Kwekkeboom, Buitenhuis, Willie Dokter, Laan en KB. In het supermarktkanaal is Royaan aanwezig met de merken Van Dobben, Kwekkeboom, Tjendrawasih en Mayam (Oosterse snacks). Met een heldere zelfstandige koers gaat Royaan terug naar de basis van de sterke delicatessentraditie van de merken Van Dobben en Kwekkeboom, samengevat in de nieuwe missie: Nederland weer smaak geven. In deze missie staan vier kernwaarden centraal: eerlijk, vers, plezier en samen. Wat Royaan betreft krijgt de snack weer haar rechtmatige plaats in de belevingswereld van de consument: als lekkere, smaakvolle en verantwoorde kwaliteitsdelicatesse waar je bewust van kan genieten. Royaan commiteert zich dan ook aan de belofte Goed Genieten, waarmee de fabrikant snacken lekkerder, beter, makkelijker en leuker wil maken.

Royaan, snacken opnieuw ontdekken!
www.royaan.nl
www.goedgenieten.com