Wijk bij Duurstede,
04
maart
2013
|
11:44
Europe/Amsterdam

The Hunger Project organiseert Ladies First week tegen honger in Benin en India

Royaan introduceert speciale actiesnack voor Internationale Vrouwendag

YR+STORE+custom+fashion+with+our+SureColor+F-series+%7C+Epson

Snackfabrikant Royaan brengt een speciale Ladies First snack op de markt ter ere van de Internationale Vrouwendag op 8 maart aanstaande. Van maandag 4 maart tot vrijdag 8 maart verkopen bedrijfsrestaurants van cateraar Eurest de snack met maïs-nachosmaak, die speciaal voor deze actie is ontwikkeld. De opbrengst van de actie komt geheel ten goede aan het werk van The Hunger Project. Met dit initiatief zetten Royaan en Eurest de Internationale Vrouwendag letterlijk op de kaart. 

Snackfabrikant Royaan (bekend van delicatessensnacks als Kwekkeboom en Van Dobben) ontwikkelde het tussendoortje speciaal voor de Ladies First-week van The Hunger Project.  De snack is vegetarisch en  - voor veel vrouwen belangrijk - licht en heeft een kern van maïs en nachokruiden.  Van elke verkochte snack, die € 1,25 kost, gaat € 0,75 naar het werk van The Hunger Project. Stichting Wilde Ganzen en Cordaid vermeerderen de opbrengst.

Ladies First week
De snack is onderdeel van de grotere Ladies First week van The Hunger Project. Tijdens deze week - waarin meerdere benefietacties worden georganiseerd -  vraagt The Hunger Project aandacht voor de belangrijke positie die de vrouw inneemt bij de ontwikkeling van een land. En werft de stichting fondsen voor vrouwen in India en Benin.

Vanwege het belang van de actie draagt Royaan graag een steentje bij, aldus directeur Bart Bakker: “De Ladies First week is een prachtig initiatief dat vrouwen in het Afrikaanse land Benin stimuleert om zelf een toekomst op te bouwen zonder honger.”Ook Jan Jacob van Donselaar, directeur van Eurest, ondersteunt de actie van harte: “Eten is onze core business en deze benefietactie sluit daar qua doelstellingen goed bij aan.”

Vrouwen belangrijk voor de voedselproductie
The Hunger Project wil met de Ladies First week laten zien wat het belang is van de vrouw voor de voedselproductie. “70% van de Afrikaanse boeren is vrouw. Zij zijn verantwoordelijk voor 80% van de Afrikaanse voedselproductie,”aldus Evelijne Bruning,  directeur van The Hunger Project Nederland. “De voedselproductie kan 20 tot 30% stijgen als vrouwen dezelfde kansen krijgen als mannen - waardoor 150 miljoen mensen een hongervrij bestaan kunnen krijgen. Om hen te stimuleren organiseren we deze week.”

Op zondag 3 maart wordt de actieweek afgetrapt met een benefiet kickboksevenement voor dames in Amsterdam. De mannen van de Utrechtse tophockeyclub Kampong - die shirts dragen van The Hunger Project - geven die dag een eerbetoon aan het Dames 1-team van hun club.  Daarnaast wordt er speciale Ladies First-chocolade verkocht en vindt in Delft een Ladies First-filmavond plaats.

Boilerplate

Royaan is actief op de Nederlandse markt voor diepvriessnacks. Met een omzet van €71 miljoen, is de onderneming met name sterk in merkproducten voor snackbar/cafetaria’s, horeca en catering. Via het foodservice kanaal worden de merken Buitenhuis, Willie Dokter, Laan, Van Dobben en Kwekkeboom afgezet. Via de retail verkoopt Royaan aan de consument onder de merken Van Dobben, Bakker (kaassoufflés), Tjendrawasih en Mayam (oosterse snacks). Bij Royaan werken 275 medewerkers op vijf locaties in Nederland.

Royaan is in 2007 ontstaan uit de fusie tussen de familiebedrijven Buitenhuis Snacks en Cold Food, de eigenaar van Kwekkeboom en Van Dobben. Deze fusie werd mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse investeringsmaatschappij NPM Capital, die sindsdien de verdere expansie van Royaan heeft gesteund. In het jaar van de fusie is Bakker Kaassoufflés gekocht, in 2010 de maker van oosterse snacks Tjendrawasih en begin 2011 gehaktballenspecialist Willie Dokter.

Deel dit bericht

Laatste nieuws