Wijk bij Duurstede,
21
maart
2016
|
18:57
Europe/Amsterdam

deur wagenwijd open voor internationale expansie fabrikant Royaan

Kwekkeboom Ovensnacks wint prestigieuze internationale food prijs

Vakjournalisten uit 28 landen hebben de Kwekkeboom Oven producten gekozen tot beste, recent geïntroduceerde, product van Nederland. Tegelijkertijd zijn de kroketten, bitterballen, kaassnacks en kipnuggets die in de oven bereid moeten worden genomineerd voor ‘s-werelds beste introductie.

Fabrikant Royaan uit Wijk bij Duurstede slaagde er in 2014 als eerste in om snacks uit de oven net zo krokant te krijgen als uit de frituur. De marktintroductie van Kwekkeboom Oven was een feit en vanaf het allereerste moment een groot succes. In mei 2015 won Kwekkeboom Oven al de Wheel of Retail (beste introductie van dat jaar), de Category Wheel (beste introductie in de productgroep diepvriessnacks) en Special Wheel (belangrijkste innovatie).

Voor Bart Bakker, ceo van Royaan, zet deze eerste internationale erkenning de deuren wagenwijd open voor export en geplande marktintroducties in diverse EU landen. “Het ongekende succes bij consumenten heeft de diepvries snackcategorie in supermarkten in anderhalf jaar tijd compleet veranderd. De succesvolle samenwerking die we met grote retailers als Albert Heijn en Jumbo hebben straalt inmiddels af op het buitenland. Diverse internationale ketens en distributiepartijen hebben inmiddels interesse getoond onze producten te willen voeren”

Op donderdag 14 april 2016 aanstaande presenteert Royaan zijn jaarcijfers inclusief de exportplannen die werkmaatschappij New Forrest BV heeft met de range Kwekkeboom Oven producten.