Wijk bij Duurstede,
21
mei
2015
|
15:46
Europe/Amsterdam

Kwekkeboom ovensnacks bekroond met Gouden Wheel of Retail

De Kwekkeboom Oven producten zijn gisteravond bekroond met het Gouden Wheel of Retail van Distrifood. De jury prees de ovensnacks vooral om het marktverruimende karakter en het toegankelijk maken van diepvriessnacks voor huishoudens zonder frituur. Naast het Gouden Wheel mocht Kwekkeboom ook het Category Wheel in ontvangst nemen voor beste introductie in de productgroep Diepvriessnacks en het Special Wheel voor de belangrijkste Innovatie van het afgelopen jaar.

Tijdens een award uitreiking in het Concertgebouw in Amsterdam ontving Kwekkeboom de prestigieuze retailprijs uit handen van topdirigent Jules van Hessen. De toelichting van de jury op de hoofdprijs luidde: “Jarenlang is er gespeurd naar een oplossing. Frituren is lastig. Je hebt vet nodig, je hebt een frituurpan nodig. Je moet het vet opwarmen. Kortom, gedoe. Kwekkeboom kwam met een reeks ovenproducten. Ook de niet friturende huishoudens kunnen nu los op de snacks. En het werkt!”

Net zo krokant als snacks uit de frituur
Snackfabrikant Royaan introduceerde de Kwekkeboom Ovenproducten in 2014. Door een innovatieve producttechnologie zijn de ovensnacks van Kwekkeboom net zo krokant als snacks uit de frituur. Daarmee zijn alle nadelen van thuis frituren verleden tijd en kan de frituurpan voor het bereiden van snacks voorgoed naar zolder. De nieuwe generatie ovensnacks en –hapjes zijn verkrijgbaar in de supermarkt. Naast kroketten en bitterballen zijn er ook kaashapjes met cheddar en diverse kiphapjes.

Bart Bakker, CEO van Royaan: “We zijn ontzettend trots op deze onderscheiding en dankbaar dat onze handelspartners in retail ons op deze wijze belonen voor de nieuwe ovenproducten. Zij hebben er mede voor gezorgd dat we ons marktaandeel in de categorie ovensnacks hebben verdubbeld.” R&D Manager Ton van Ekeren vult aan: “Dit kun je vergelijken met een kok die een ster krijgt voor zijn restaurant. Het is de hoogste eer die je als R&D-manager kunt krijgen.”

Distrifood hield dit jaar voor het 40e opeenvolgende jaar de Wheel of Retail verkiezing. Het is de verkiezing van het beste nieuwe product in de Nederlandse supermarktwereld. De redactie van Distrifood werkt hierbij nauw samen met de drie grote inkooporganisaties (Albert Heijn, Jumbo Supermarkten en Superunie) en marktonderzoekbureau Nielsen en Gfk.