Wijk bij Duurstede,
27
maart
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Lentecroquet al 12 jaar lang een delicatesse voor aspergeliefhebbers

Kwekkeboom luidt de lente in met aspergecroquet

Flip Houtman, marketing directeur Royaan
Door te variƫren met smaken en verrassende ingrediƫnten in onze producten te gebruiken willen we met heel Nederland snacken opnieuw ontdekken
Flip Houtman, marketing directeur Royaan

Kwekkeboom kondigt deze week de komst aan van de aspergecroquet, een ware delicatesse onder de Nederlandse snacks. Traditiegetrouw komt de snackproducent met de Kwekkeboom lentecroquet om de lente in te luiden. De croquet is bereid met een extra romige ragout, een verfijnd kruidenmengsel en uiteraard de beste kwaliteit witte asperges. De aspergecroquet is vanaf half april exclusief te bestellen bij de betere cafetaria’s en horecagelegenheden in heel Nederland.

Ook dit jaar is het Kwekkeboom weer gelukt om de lekkerste asperges te selecteren om de lentecroquet te ontwikkelen. Met deze unieke croquet wil Kwekkeboom voorzien in de groeiende vraag van consumenten naar variatie in smaken. Naast de lentecroquet die de snackproducent ieder jaar uitbrengt, gaat Kwekkeboom  ook op zoek naar nieuwe smaken voor haar snacks uit binnen- en buitenland.

Marketing Directeur Flip Houtman vertelt: “De lentecroquet brengen we al 12 jaar lang uit. De croquet is erg populair, maar wordt vanwege de tijdelijke beschikbaarheid van asperges in beperkte oplage geproduceerd. We merken dat consumenten steeds gevarieerder willen eten en ook precies willen weten wat ze in hun mond stoppen. Door te variëren met smaken en verrassende ingrediënten in onze producten te gebruiken willen we met heel Nederland snacken opnieuw ontdekken.”

Lentecroquet exclusief voor horeca
Een select deel van het Kwekkeboom assortiment, waaronder de originele Kwekkeboom rundvleeskroket, zal in de loop van dit jaar voor het eerst verkrijgbaar zijn in het supermarktkanaal. Kwekkeboom verwacht dat de aanwezigheid van het merk in de supermarkt tot gevolg zal hebben dat consumenten ook vaker naar Kwekkeboom zullen vragen in de horeca. Flip Houtman: “Een belangrijk deel van het Kwekkeboom assortiment, waaronder de speciale ‘limited edition’ kroketten zal bewust alleen in de  horeca verkrijgbaar zijn. Zo kunnen horecaondernemers zich blijven onderscheiden ten opzichte van het supermarktkanaal.”

Het assortiment dat exclusief in de horeca beschikbaar blijft, bestaat onder meer uit de biologische Kwekkeboom productlijn, de goulash- en satécroquet en specials zoals de lentecroquet. In het najaar zal Kwekkeboom ook weer de bekende wintercroquet met zuurkool en stukjes rookworst op de markt brengen.  

Kwekkeboom on tour
Tijdens de start van het aspergeseizoen begin april zal Kwekkeboom een aantal cafetaria’s bezoeken met de exclusieve aspergecroquet. Met een speciale Kwekkeboom oldtimer wordt de croquet verkocht voor slechts 1 euro bij drie cafetaria’s in het zuiden van Nederland waar asperges zeer populair zijn. Zo kunnen consumenten de kroket proeven.

De aspergecroquet is vanaf half april verkrijgbaar bij horecagelegenheden in heel Nederland.

[Einde bericht]

Boilerplate

Royaan
Royaan is actief op de Nederlandse markt voor diepvriessnacks. Met een omzet van €71 miljoen, is de onderneming met name sterk in merkproducten voor snackbar/cafetaria’s, horeca en catering. Via het foodservice kanaal worden de merken Buitenhuis, Willie Dokter, Laan, Van Dobben en Kwekkeboom afgezet. Via de retail verkoopt Royaan aan de consument onder de merken Van Dobben, Bakker (kaassoufflés), Tjendrawasih en Mayam (oosterse snacks). Bij Royaan werken 275 medewerkers op vijf locaties in Nederland.

Royaan is in 2007 ontstaan uit de fusie tussen de familiebedrijven Buitenhuis Snacks en Cold Food, de eigenaar van Kwekkeboom en Van Dobben. Deze fusie werd mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse investeringsmaatschappij NPM Capital, die sindsdien de verdere expansie van Royaan heeft gesteund. In het jaar van de fusie is Bakker Kaassoufflés gekocht, in 2010 de maker van oosterse snacks Tjendrawasih en begin 2011 gehaktballenspecialist Willie Dokter.

Deel dit bericht
Laatste nieuws
Vragen?
Downloads