Wijk bij Duurstede,
29
oktober
2013
|
14:30
Europe/Amsterdam

Friezen en Groningers eten populaire snack minst vaak buitenshuis

Infographic: Croquet vooral geliefd in Randstad

Klik voor grote versie
infographic
Deel deze infographic via social media of op uw site

Vooral inwoners uit Utrecht, Noord- en Zuid-Holland genieten graag van een lekkere croquet buitenshuis. Bijna de helft (42%) van de totale croquetproductie wordt namelijk verkocht in de westelijke provincies van ons land. Dat blijkt uit cijfers van Royaan, producent van de bekende Van Dobben en Kwekkeboom croquetten. Friezen, Groningers en Drentenaren eten het minst vaak een croquet buiten de deur; slechts 12% van deze lekkere snacks wordt geconsumeerd in cafetaria en horecagelegenheden in het Noorden.

Nemen we de grootste steden in de Randstad onder de loep, dan staat Amsterdam met stip op de eerste plaats als het gaat om croquetverkopen. Jaarlijks vliegen hier 16,2 miljoen croquetten over de verschillende toonbanken die onze hoofdstad rijk is.

In totaal worden er jaarlijks 300 miljoen croquetten in Nederland gegeten, waarvan er 180 miljoen via het out-of-home kanaal (o.a. cafetaria’s, horecagelegenheden en benzinestations) worden verkocht. Gemiddeld genieten Nederlanders eens per maand van zo’n lekkere snack buiten de deur.

Heel Holland sna(c)kt… naar een lekkere kroket

Om heel Nederland te kunnen laten genieten van de lekkerste croquetten van ons land, organiseert Royaan, producent van Van Dobben en Kwekkeboom, deze week weer de Nationale Week van de Croquet. Het is de tweede keer dat Nederland een feestje viert voor deze populaire snack. Tot en met 3 november kunnen consumenten op meer dan tweeduizend locaties in ons land weer voor een klein bedragje genieten van de allerlekkerste croquetten. Naast cafetaria’s en horecagelegenheden doen nu ook benzinestations en cateraars mee aan de feestweek.

Win een croquetlunch voor het hele bedrijf

Echte liefhebbers kunnen tijdens de nationale feestweek overigens niet alleen zichzelf op een heerlijke croquet trakteren. Via de speciale actie op de Kwekkeboom of Van Dobben Facebookpagina maken zij vanaf 22 oktober ook kans op een smakelijke lunch. Tijdens de Week van de Croquet geeft organisator Royaan namelijk iedere werkdag een geheel verzorgde bedrijfslunch weg aan een echte fan. Meedoen is eenvoudig: het enige wat men hoeft te doen is simpelweg de Van Dobben of Kwekkeboom-fanpage liken op Facebook.

Boilerplate

Over Royaan

Royaan is actief op de Europese markt voor snacks, met de focus op de Nederlandse en Belgische foodservice en retailmarkt. Met een omzet van €71 miljoen, is Royaan met name sterk in merkproducten voor snackbar/cafetaria’s, horeca en catering. Twee op de drie foodservice locaties verkoopt één of meerdere producten uit het Royaan assortiment onder de merken Van Dobben, Kwekkeboom, Buitenhuis, Willie Dokter, Laan en KB. In het supermarktkanaal is Royaan aanwezig met de merken Van Dobben, Kwekkeboom, Tjendrawasih en Mayam (Oosterse snacks). Met een heldere zelfstandige koers gaat Royaan terug naar de basis van de sterke delicatessentraditie van de merken Van Dobben en Kwekkeboom, samengevat in de nieuwe missie: Nederland weer smaak geven. In deze missie staan vier kernwaarden centraal: eerlijk, vers, plezier en samen. Wat Royaan betreft krijgt de snack weer haar rechtmatige plaats in de belevingswereld van de consument: als lekkere, smaakvolle en verantwoorde kwaliteitsdelicatesse waar je bewust van kan genieten.

Royaan, snacken opnieuw ontdekken!

Over Van Dobben

Van Dobben is vooral bekend van de ambachtelijke croquetten en bitterballen met zacht vloeiende ragout en een dunne krokante korst. De producten van Van Dobben zijn altijd van eerlijke slagerskwaliteit, stoer van vorm en royaal gevuld met alleen de allerbeste ingrediënten.

Iedereen die het liefst voor lekkere, herkenbaar Hollandse kwaliteit en gezelligheid gaat, kiest als vanzelfsprekend voor Van Dobben. De echte klassieke Hollandse snack van topkwaliteit.

Van Dobben, gewoon goud.

Over Kwekkeboom

Kwekkeboom is de ultieme combinatie van kwaliteit en traditie. De producten van Kwekkeboom worden altijd met de beste ingrediënten, volgens origineel recept en met de grootste zorg bereid. Daarom zien ze er ook zo lekker uit! Dat geldt zowel voor de bekende croquet als dat mooie assortiment van nieuwe snacks. Kortom, verrassende en smaakvolle kwaliteitssnacks om echt lekker van te genieten.

Kwekkeboom richt zich op consumenten die bewust voor kwaliteit gaan. Als ze iets doen, doen ze het goed. Ook als ze snacken gaan ze voor het beste. Sterker nog. Ze snacken goed of ze snacken niet.

Kwekkeboom of anders niet.

 

Deel dit bericht
Laatste nieuws
Vragen?