Wijk bij Duurstede,
14
april
2016
screenshot2016-04-11at5.03.54pm.png

In 2015 noteerde snackfabrikant Royaan, onder meer eigenaar van de consumentenmerken Kwekkeboom en Van Dobben, een omzetstijging van 15% ten opzichte van 2014. De omzet kwam uit op € 80,1 miljoen (2014: € 69,6 mln). De fabrikant profiteerde vooral van het enorme succes van de in 2014 geïntroduceerde range Kwekkeboom Oven snacks en zag een stevige groei in de out-of-home markt met het merk Van Dobben. Het gecombineerde marktaandeel in Retail verdrievoudigde bijna en liep op van 4,1% naar 11,8%.

Premium snackmerk Van Dobben deed het met een omzetgroei van 14% uitstekend in de Food Service markt (horeca, snackbars, tankstations, catering e.a.). In Retail wist Kwekkeboom Oven een nieuwe ‘Oven’ vriesverscategorie te creëren met haar nieuwe assortiment ovensnacks. Een revolutie bij consumenten was het gevolg. In een jaar tijd kwam de cons...

Lees meer over dit bericht

Volkskrant - Ovenkroket helpt ons uit de crisis

14
apr
2016
www.volkskrant.nl

Nu.nl - Krokettenmaker Royaan wil geluk beproeven in Spanje

14
apr
2016
www.nu.nl
Heeft u een persvraag?
Contactinformatie
Royaan B.V.
Hoge Maat 8
3961 NC Wijk bij Duurstede

Contactpersoon
photo:Frank Witte
Frank Witte
Woordvoerder
0204525225
/
0653736170
Bart Bakker bij BNR Zakendoen met
play BNR Zakendoen met (deel 1)
play BNR Zakendoen met (deel 2)
play BNR Zakendoen met (deel 3)