Amsterdam,
05
november
2012
|
01:00
Europe/Amsterdam

Bedrijfsleven haalt 260.000 euro op bij zesde Run for the Hunger Project

Werknemers rennen, voetballen en wandelen tegen honger in Benin

De Run for The Hunger Project - georganiseerd door NPM Capital en House of Sports - kende dit jaar maar liefst 850 deelnemers. Zeker 120 bedrijventeams uit Nederland en België namen zondag 4 november deel aan de bedrijfsrun die startte en eindigde in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Samen haalden zij maar liefst 260.000 euro op voor The Hunger Project.

Na een gezamenlijke warming-up onder leiding van Nelli Cooman ging de Run for The Hunger Project van start, voor deelnemers aan de 5 en 10 kilometer. De hardlopers van autobedrijf Stern sleepten de eerste prijs in de wacht, gevolgd door Loyens & Loeff en Bergh Stoop & Sanders Advocaten. Naast deelname aan een hardloopteam was het ook mogelijk om 5 kilometer te wandelen. Nieuw dit jaar was de Kidsrun en een voetbalwedstrijd in het Olympisch Stadion. De totale opbrengst van het evenement telde maar liefst € 50.000 meer dan vorig jaar. Stichting Wilde Ganzen vermeerderde de opbrengst nog eens met 55%.

Opbrengst naar The Hunger Project
De gehele opbrengst van de Run komt ten goede aan The Hunger Project in het Afrikaanse land Benin. Pascal Djohossou, directeur van The Hunger Project Benin, nam de cheque in ontvangst. “Geweldig dat zoveel mensen zich willen inzetten door te rennen, wandelen of voetballen tegen de honger in Afrika. Met dit bedrag kunnen wij mensen in Benin ondersteunen met gezondheidszorg, onderwijs, microkredieten en trainingen op het gebied van landbouw, voedselzekerheid en ondernemerschap. Zodat zij zélf een einde aan hun honger kunnen maken.”

Hoofdsponsor NPM Capital is onderdeel van de investeerdersgroep Katakle, de grote motor achter één van de projecten van The Hunger Project in Benin. Deze groep Nederlandse ondernemers en stichtingen presenteerde eind 2010 een plan om in tien jaar tijd tenminste tien procent van de plattelandsbevolking in Benin duurzaam hongervrij te maken. Katakle maakte eind oktober nog bekend de wervingsdoelstellingen wegens succes naar boven bij te stellen. Inmiddels investeren meer dan 48 Nederlandse bedrijven in dit vooruitstrevende project.

[Einde bericht]

Deel dit bericht

Laatste nieuws