Amsterdam,
21
februari
2014
|
11:24
Europe/Amsterdam

Virtuele catwalk op straat in Den Haag

Marks & Spencer en JCDecaux hebben primeur met eerste ‘swipebare’ Abri-uiting

Marks+%26amp%3B+Spencer+en+JCDecaux+hebben+primeur+met+eerste+%26lsquo%3Bswipebare%26rsquo%3B+Abri-uiting

De vermaarde Britse winkelketen Marks & Spencer en JCDecaux leggen een virtuele catwalk aan in Den Haag. Marks & Spencer toont haar nieuwe collectie op de eerste interactieve Abricampagne met ‘swipe’ technologie in Nederland. Voorbijgangers kunnen door het in de Abri geïntegreerde scherm te bedienen per getoonde outfit een catwalk-clip selecteren.

De interactieve Abri staat op de Kalvermarkt in Den Haag, op loopafstand van waar, aansluitend op de campagne, op 20 februari de nieuwe flagship store van Marks & Spencer haar deuren opende voor het publiek. Passanten worden aangemoedigd om het touchscreen te bedienen. Ze kunnen door de nieuwe lentecollectie damesmode ‘swipen’. Van elke getoonde outfit worden de prijzen weergegeven en kan een clip geselecteerd worden van een model, dat de kleding toont op een catwalk. Alle artikelen zijn verkrijgbaar op de Nederlandse website van Marks & Spencer (www.marksandspencer.nl) én in de nieuwe vestiging op de hoek Grote Marktstraat / Wagenstraat.

Over Marks & Spencer

  • De nieuwe flagship store van Marks & Spencer is in het historische pand ‘De Markies’ gevestigd.
  • Marks & Spencer is een van Engelands grootste retailers. Marks & Spencer verkoopt hoogwaardige kleding en interieurproducten en heeft een uitstekende food afdeling. De Marks & Spencer vestigingen worden dagelijks wereldwijd door 20 miljoen mensen bezocht en het bedrijf heeft 82.000 werknemers verdeeld over ruim 50 markten.
  • Marks & Spencer is 129 jaar geleden opgericht en heeft 770 vestigingen in de UK en 450 verdeeld over Europa, het Midden-Oosten en Azië.
  • Marks & Spencer keerde in april 2013 terug naar Nederland, met een ‘clicks & bricks’ strategy op het gebied van e-commerce en winkels. Sinds haar terugkeer heeft zij, met haar website www.marksandspencer.nl, en haar top-level multi-channel store in de Kalverstraat, met succes gewerkt aan haar marktpositie in Nederland. De winkelketen heeft nu zes Marks & Spencer Food pilots lopen in BP vestigingen op toplocaties in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Na de opening van de nieuwe winkel in Den Haag, volgt de realisatie van een 6100 m2 grote flagship store op het Rokin in Amsterdam in 2016.
  • Voor meer informatie: http://corporate.marksandspencer.com.   

Over de campagne

De buitenreclamecampagne bestaat uit de interactieve Spectacular aangevuld met posters op Abri’s en Zuilen in Den Haag. De campagne is mede mogelijk gemaakt door Marks & Spencer, Reclamebureau Wessel & Zn. en JCDecaux Innovate.

 

Boilerplate

JCDecaux maakt werk van verschillende vormen van (reclamedragend) stadsmeubilair. Niet in het wilde weg, maar zo dat de mensen in de steden er gemak van hebben. JCDecaux is wereldmarktleider op het gebied van stadsmeubilair.
In Nederland is JCDecaux vertegenwoordigd in ruim 50 steden en toonaangevend in het straatbeeld met kwalitatief hoogwaardige objecten. Als onderdeel van een internationaal bedrijf beschikt JCDecaux Nederland BV over een brede expertise. Toonaangevende architecten en ontwerpers als Sir Norman Foster en Philippe Starck zijn betrokken bij de ontwikkeling van hetstadsmeubilair. En al dat eigentijdse stadsmeubilair ontwikkelt, installeert, repareert en onderhoudt JCDecaux met zijn eigen medewerkers.

Deel dit bericht

Laatste nieuws