Amsterdam,
18
juli
2013
|
15:27
Europe/Amsterdam

Samsung en JCDecaux: size matters!

Zelfs langste Abri ter wereld niet groot genoeg voor Samsung Galaxy Mega

AMSTERDAM/DEN HAAG - Samsung doet de pay-off van haar campagne voor de nieuwe Samsung Galaxy Mega (“size matters”) eer aan. In Amsterdam en Den Haag barsten Abri’s en Mupi’s van JCDecaux uit hun voegen door de mega-uitvoeringen van Samsung’s nieuwste smartphone. Zelfs de langste bushalte ter wereld, de 101 meter lange geschakelde Abri bij busstation Leyweg in Den Haag, bleek niet groot genoeg voor de Samsung Galaxy Mega.

Het nieuwste toestel van wereldmarktleider Samsung vertegenwoordigt het beste van twee werelden: het mobiele gemak van een smartphone en de kracht en mogelijkheden van een tablet. Zo  kun je gebruik maken van de Split Screen-modus. Dat is ideaal om te multitasken. Je kijkt bijvoorbeeld een video op YouTube én maakt tegelijkertijd aantekeningen in het digitale aantekeningenblok S Memo.

Toestel steekt uit dak Abri

Om te laten zien dat in het geval van de Mega het formaat er wel degelijk toe doet, ontwikkelde Samsung in samenwerking met Cheel, Starcom en Vivaki en JCDecaux Innovate een campagne met de pay-off Size matters. Dat groter vaak beter  is, laat zij op een aantal locaties op zeer opvallende wijze zien. Voor het Concertgebouwplein in Amsterdam, ter hoogte van de Van Baerlestraat, steekt een reusachtige  Galaxy Mega uit een Mupi van JCDecaux. Op het scherm is een uitvergrote versie te zien van de foto die op de reguliere reclameposter staat. In Den Haag is de Galaxy Mega zelfs zo groot uitgevoerd dat deze uit het dak van de Abri op busstation Leyweg steekt. De vele bezoekers van het station ontkomen sowieso niet aan de boodschap van Samsung, aangezien alle beschikbare posterruimte in het gebied ingezet wordt voor de Galaxy Mega campagne. Exploitant JCDecaux voerde nog nooit eerder een Spectacular uit op de langste Abri ter wereld. Ook was nog nooit eerder een adverteerder exclusief zichtbaar op dit OV-knooppunt.

Naast de Spectaculars in Amsterdam en Den Haag, is Samsung deze week nadrukkelijk aanwezig in het straatbeeld met een landelijke buitenreclamecampagne en animaties op de tien digitale Mupi’s van JCDecaux in Amsterdam.

Boilerplate

JCDecaux maakt werk van verschillende vormen van (reclamedragend) stadsmeubilair. Niet in het wilde weg, maar zo dat de mensen in de steden er gemak van hebben. JCDecaux is wereldmarktleider op het gebied van stadsmeubilair.
In Nederland is JCDecaux vertegenwoordigd in ruim 50 steden en toonaangevend in het straatbeeld met kwalitatief hoogwaardige objecten. Als onderdeel van een internationaal bedrijf beschikt JCDecaux Nederland BV over een brede expertise. Toonaangevende architecten en ontwerpers als Sir Norman Foster en Philippe Starck zijn betrokken bij de ontwikkeling van hetstadsmeubilair. En al dat eigentijdse stadsmeubilair ontwikkelt, installeert, repareert en onderhoudt JCDecaux met zijn eigen medewerkers.

Deel dit bericht
Laatste nieuws
Heeft u vragen?
photo:Bart van der Voort
Bart van der Voort
Persvoorlichter
+31 20 6607561