Amsterdam,
03
mei
2013
|
11:57
Europe/Amsterdam

Nespresso gebruikt kroningsnetwerk voor Koninklijke campagne

Duizenden affiches van Nespresso sierden deze week het Amsterdamse straatbeeld. De campagne van het koffiemerk met als thema ‘Op een dag word je wakker als een Koning’, was voor het eerst in de geschiedenis van JCDecaux te zien op alle typen straatmeubilair: Abri’s, (mega-)Billboards, zuilen en de ‘Artistique’. Ruim 700.000 bezoekers van Koninginnedag, landelijke en internationale media en de bewoners van de hoofdstad zagen door deze unieke middelenmix de Nespresso-campagne.

De Nespresso-campagne ‘Op een dag word je wakker als een Koning’ haakt in op het kroningsmoment van Koning Willem-Alexander. Hij werd op 1 mei daadwerkelijk voor het eerst wakker als een Koning. En ook Nespresso Clubleden kunnen sinds kort wakker worden als een koning dankzij de nieuwe Linizio Lungo koffie. Door een deskundige jury, met onder andere royalty watcher Peter van der Vorst, werden de Nespresso Koningen en Koninginnen gekozen uit ‘gewone’ Nespresso-clubleden. Voor de reclamecampagne werden deze leden omgetoverd tot echte vorsten. Zij prijkten dan ook ‘royaal’ op de Billboards en Abri’s in Amsterdam.

Primeur

Het was voor het eerst dat een bedrijf zowel Abri’s, Billboards, Premieres (megaBillboards) en de Artistique (speciaal Billboard bij het Museumplein) tegelijkertijd inzette, aldus Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland. “Koninginnedag en zeker de kroning vormden voor veel marketeers aanleiding om in te haken met een marketingcampagne. Het Amsterdamse straatbeeld is tijdens deze periode een uniek podium en daardoor erg gewild, gezien het grote aantal bezoekers en de aanwezige pers tijdens de kroning. Wij hebben ervoor gezorgd dat Nespresso overal in de stad te zien was. Amsterdam - en daarmee de rest van Nederland - kon letterlijk niet om de campagne heen.”

Boilerplate

JCDecaux maakt werk van verschillende vormen van (reclamedragend) stadsmeubilair. Niet in het wilde weg, maar zo dat de mensen in de steden er gemak van hebben. JCDecaux is wereldmarktleider op het gebied van stadsmeubilair.
In Nederland is JCDecaux vertegenwoordigd in ruim 50 steden en toonaangevend in het straatbeeld met kwalitatief hoogwaardige objecten. Als onderdeel van een internationaal bedrijf beschikt JCDecaux Nederland BV over een brede expertise. Toonaangevende architecten en ontwerpers als Sir Norman Foster en Philippe Starck zijn betrokken bij de ontwikkeling van hetstadsmeubilair. En al dat eigentijdse stadsmeubilair ontwikkelt, installeert, repareert en onderhoudt JCDecaux met zijn eigen medewerkers.

Deel dit bericht
Laatste nieuws
Download Campagne
Heeft u vragen?
photo:Bart van der Voort
Bart van der Voort
Persvoorlichter
+31 20 6607561