Amsterdam,
24
juli
2013
|
10:06
Europe/Amsterdam

Marnix vindt vriendin via billboards JCDecaux

Billboardcampagne creëert indrukwekkende respons

Op 20 maart 2013 werd de Amsterdamse vrijgezel Marnix voor het eerst voorgesteld aan Nederland via de Billboards van JCDecaux. Een teasercampagne verstrekte in etappes informatie over Marnix en introduceerde hem aan een massapubliek. Zo ‘houdt Marnix van bakken’, ‘strijkt hij zijn eigen kleren’ én ‘zoekt Marnix een vriendin’. Marnix deed verslag van zijn ervaringen op de Facebookpagina Marnixvanhetbillboard waar hij vrouwen uitnodigde om met hem te daten. Vorige week maakte Marnix bekend dat zijn zoektocht geslaagd is: hij heeft een vriendin!

Buitenreclame-exploitant JCDecaux maakte de campagne voor Marnix mogelijk en wilde hiermee de kracht en het effect van buitenreclame aantonen. Als een onbekend persoon al dergelijke respons kan creëren, dan kun je wel nagaan wat er gebeurt met een campagne voor een (bekend) product of merk, aldus JCDecaux.

Al voordat het doel van de campagne bekend was, werd er op social media druk over hem gespeculeerd. Toen het adres van de Facebookpagina op de ‘Marnix heeft geen vriendin’-poster prijkte, stroomden de reacties binnen, met een ware datemarathon als gevolg.

“Buitenreclame maakt als geen ander medium deel uit van het dagelijks leven. Het is het eerste medium dat mensen zien als ze de straat opgaan. Met slechts een afbeelding en een paar goed gekozen woorden op onze Billboards kun je hét onderwerp van gesprek worden op straat, op kantoor en in de media”, vertelt Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland. “En die paar woorden op onze billboards kunnen leiden tot een stortvloed aan reacties op social media. Dat blijkt wel uit de Marnix campagne.”

Een billboard van JCDecaux genereert gemiddeld 54.555 contacten per week. 500 Billboard vakken van JCDecaux bereiken 55% van de bevolking in een tijdsbestek van twee weken.

 

Boilerplate

JCDecaux maakt werk van verschillende vormen van (reclamedragend) stadsmeubilair. Niet in het wilde weg, maar zo dat de mensen in de steden er gemak van hebben. JCDecaux is wereldmarktleider op het gebied van stadsmeubilair.
In Nederland is JCDecaux vertegenwoordigd in ruim 50 steden en toonaangevend in het straatbeeld met kwalitatief hoogwaardige objecten. Als onderdeel van een internationaal bedrijf beschikt JCDecaux Nederland BV over een brede expertise. Toonaangevende architecten en ontwerpers als Sir Norman Foster en Philippe Starck zijn betrokken bij de ontwikkeling van hetstadsmeubilair. En al dat eigentijdse stadsmeubilair ontwikkelt, installeert, repareert en onderhoudt JCDecaux met zijn eigen medewerkers.

Deel dit bericht
Laatste nieuws
Heeft u vragen?
photo:Bart van der Voort
Bart van der Voort
Persvoorlichter
+31 20 6607561