Amsterdam,
24
november
2014
|
14:36
Europe/Amsterdam

JCDecaux presenteert tariefkaart 2015; met bruto basisvakprijs en indexcijfers

​JCDecaux introduceert als eerste buitenreclame-exploitant een tariefkaart met een bruto basisvakprijs en variabele indexcijfers. Adverteerders starten zodoende altijd met een basistarief en komen via een overzichtelijke formule tot een campagneprijs. 

Als marktleider in buitenreclame met exclusieve rechten in onder andere Amsterdam voelt JCDecaux zich geroepen het voortouw te nemen en als eerste exploitant een tariefkaart te introduceren met een bruto basisvakprijs, die vermenigvuldigd dient te worden met variabele indexcijfers. Deze indices staan voor drukke of rustige buitenreclameperiodes, het aantal in te zetten affiches en het type netwerk dat een adverteerder prefereert. 

JCDecaux herkent in de verkoopcijfers van de voorgaande jaren duidelijke seizoenspatronen en voert deze trends nu door in zijn tariefkaart door gebruik te maken van indexcijfers. Zo vallen de geïndiceerde vakprijzen in bijvoorbeeld de zomerperiode voordeliger uit dan aan het einde van het jaar. Verder neemt het prijsvoordeel toe naarmate een adverteerder meer reclamevakken inkoopt. Bovendien kunnen adverteerders nu zelf eenvoudig berekenen wat de bijkomende kosten zijn een campagne gericht op een bepaalde doelgroep, voor de inzet rond vestigingen van bepaalde winkelketens, maar ook voor selectieve inzet op basis van postcodegebied of specifieke objecten.

 

Om lucht uit de tariefkaart te halen en adverteerders meer overzicht en transparantie te bieden, introduceren wij voor 2015 een tariefkaart op basis van een heldere formule.
Bart de Vries - Commercieel Directeur JCDecaux Nederland


Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux: "Iedereen die werkzaam is in de media is op de hoogte van het feit dat de bruto prijzen van de tariefkaarten en de uiteindelijke overeengekomen campagneprijzen de afgelopen jaren steeds verder uit elkaar zijn komen te liggen, ook in de buitenreclamebranche. Om lucht uit de tariefkaart te halen en adverteerders meer overzicht en transparantie te bieden, introduceren wij voor 2015 een tariefkaart op basis van een heldere formule. Daar waar JCDecaux voorheen een bruto standaardtarief hanteerde voor elk type netwerk, starten we nu met een bruto basisvakprijs. Omgerekend is de bruto basisvakprijs in deze nieuwe systematiek flink gedaald."

"In onze nieuwe tariefstructuur wordt ook meteen duidelijk dat Amsterdam qua commerciële aantrekkelijkheid steeds verder afstand neemt van de rest van Nederland. Kijk daarvoor ook eens naar de ontwikkeling van de huizenprijzen en het feit dat bijvoorbeeld de Kalverstraat dit jaar op een gemiddelde zaterdag 73.000 bezoekers trekt, waar dat er in 2013 nog 62.000 en in 2012 nog 50.000 waren. Hieruit blijkt maar weer eens dat Amsterdam een enorme aanzuigende werking heeft op de ruime regio."

Boilerplate

JCDecaux is een dochteronderneming van JCDecaux SA (Euronext Parijs: DEC) en is zowel in Nederland als wereldwijd marktleider op het gebied van buitenreclame. Objecten van deze buitenreclame-­exploitant -­Abri’s, Mupi’s, Billboards en Zuilen – zijn zichtbaar in vrijwel alle grote steden van Nederland.

Laatste nieuws
Deel dit bericht
Contactpersoon
Downloads