Amsterdam,
21
augustus
2015
|
09:26
Europe/Amsterdam

JCDecaux opent de Amsterdamse Beurs

JCDecaux (Euronext Parijs: DEC), wereldwijd marktleider op het gebied van Buitenreclame, opent vandaag op feestelijke wijze de Amsterdamse Beurs.

Sinds 1987 is JCDecaux partner van Amsterdam en verantwoordelijk voor de levering en het beheer en onderhoud van stadsmeubilair in de hoofdstad. Zo heeft het bedrijf in 2013 nog een geheel nieuwe lijn modern stadsmeubilair in Amsterdam geïnstalleerd.

Deze week behaalde het bedrijf op opvallende wijze het nieuws: JCDecaux Nederland gaf de inwoners en bezoekers van Amsterdam namelijk maar liefst 1000 strandstoelen cadeau. Met de stoelen als rustpunt te midden van drukke en juist minder drukke plaatsen reageert JCDecaux, met Stadsdeel Amsterdam Zuid en Amsterdam Marketing, met een knipoog op het feit dat de laatste tijd steeds vaker te horen is dat Amsterdam te druk zou zijn. René Witzel, Algemeen Directeur JCDecaux Nederland: “Met dit initiatief helpen we, naast met ons reguliere werk, het Amsterdamse leefklimaat te verbeteren.”

JCDecaux werkt tijdens SAIL Amsterdam, waarbij zo’n 2 miljoen bezoekers worden verwacht, bovendien ook mee aan een initiatief dat is gericht op het ontwikkelen van mobiele apps die bijdragen aan de leefbaarheid. Tijdens de zogenoemde Amsterdam Beacon Mile worden Smart City Apps getest die werken met locatiegebonden berichtgeving via Beacons; draadloze zenders in de objecten van JCDecaux. De apps zijn gericht op zaken als wayfinding voor toeristen of informatievoorziening over de directe omgeving.

Deel deze bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws