Amsterdam,
11
november
2013
|
11:14
Europe/Amsterdam

JCDecaux lanceert eerste digitale Mupi® van Europa

Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert een nieuwe standaard in digitale reclame. De wereldmarktleider nam donderdag op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste digitale object in gebruik: de Mupi® Métropole. Hiermee beschikt JCDecaux over het eerste volwaardige digitale buitenreclameobject op Abri/Mupiformaat in de openbare ruimte in Europa. 

Dit innovatieve object biedt adverteerders nagenoeg onbegrensde creatieve communicatiemogelijkheden en voegt een krachtige dynamische component toe aan het medium buitenreclame. Met de komst van de eerste digitale Mupi® toont JCDecaux aan dat zij ook in het huidige economische klimaat blijft investeren in haar productaanbod.

De Mupi® Métropole is voorzien van een high tech 72” lcd-scherm en wordt bestuurd met een zeer geavanceerd content management systeem. Hiermee kunnen uitingen middels live updates altijd aangepast worden en inhaken op de actualiteit. Zo kunnen adverteerders inspelen op weersomstandigheden, het tijdstip (daypart advertising) en kunnen social media- en RSS-feeds in de uitingen worden geïntegreerd. Daarnaast kan een digitale Mupi® gebruikt worden voor crowd control bij evenementen of calamiteiten en gaat JCDecaux er Ambert Alerts op uitzenden.

“Hiermee zetten we de eerste stap in de digitalisering van ons productaanbod”, begint Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux. “Dit object combineert de kracht van een niet te missen aanwezigheid op toplocaties, met flexibiliteit en actualiteit. Ik ben er dan ook zeer trots op dat wij in Amsterdam de primeur hebben van de eerste digitale Mupi® op straat.”

“Wij waren in Nederland de eerste met het Billboard, de eerste met de reclamedragende Abri en nu geven wij met de plaatsing van deze eerste digitale Mupi® aan dat wij een grenzeloos vertrouwen hebben in de toekomst van buitenreclame”, aldus De Vries.

Boilerplate

JCDecaux maakt werk van verschillende vormen van (reclamedragend) stadsmeubilair. Niet in het wilde weg, maar zo dat de mensen in de steden er gemak van hebben. JCDecaux is wereldmarktleider op het gebied van stadsmeubilair.
In Nederland is JCDecaux vertegenwoordigd in ruim 50 steden en toonaangevend in het straatbeeld met kwalitatief hoogwaardige objecten. Als onderdeel van een internationaal bedrijf beschikt JCDecaux Nederland BV over een brede expertise. Toonaangevende architecten en ontwerpers als Sir Norman Foster en Philippe Starck zijn betrokken bij de ontwikkeling van hetstadsmeubilair. En al dat eigentijdse stadsmeubilair ontwikkelt, installeert, repareert en onderhoudt JCDecaux met zijn eigen medewerkers.

Laatste nieuws