Amsterdam,
01
december
2015
|
17:04
Europe/Amsterdam

JCDecaux introduceert digitaal Mupi‐netwerk Métropole

20 Dynamische Buitenreclameschermen op straat voor nog meer attentiewaarde

Als allereerste Buitenreclameexploitant van Nederland introduceert JCDecaux middenin e grote stadscentra een Digital Out of Homenetwerk op straat met 84 inch schermen.

Buitenreclame‐exploitant JCDecaux introduceert deze week als eerste speler op de Nederlandse markt een digitaal netwerk op straat, middenin het centrum van Amsterdam en Rotterdam. Met de implementatie van 20 digitale Mupi’s met 84 inch schermen presenteert JCDecaux het netwerk Métropole, Premium Digital Out of Home.

De Mupi Métropole beschikt over een digitaal led‐scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. Hierdoor zijn uitingen op de schermen ongeacht de weersomstandigheden altijd duidelijk zichtbaar. Het DOOH‐netwerk van JCDecaux opent de deur naar vele nieuwe toepassingen van het medium Buitenreclame. Zo is het erg eenvoudig een uiting aan te passen en ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds een andere dynamische uiting te tonen.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Met de introductie van het Eerste digitale Mupi‐netwerk op straat, middenin stadscentra, laat JCDecaux eens te meer zien de mentale marktleider in Buitenreclame en stadsmeubilair te zijn. We bieden namelijk niet alleen zichtbaarheid in de grootste steden van het land, maar vervullen in de markt ook op veel fronten de rol van pionier. Dat was al zo bij de introductie van de eerste reclamedragende Abri en de Mupi met zijn stadsplattegronden, maar nu ook weer met dit unieke digitale Mupi‐netwerk. Ik ben ervan overtuigd dat ons klassieke medium Buitenreclame met digitaal een push krijgt. Door structureel beweging toe te voegen aan het medium bieden we met objecten in het Museumkwartier en op het Damrak in Amsterdam en rond de Rotterdamse Koopgoot nóg meer attentiewaarde middenin winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Adverteerders kunnen hierdoor voortaan ook op straat uitgebreider aan hun merkinvulling werken. Ik ben ervan overtuigd dat dit netwerk een groot succes wordt en dat Digital Out Of Home binnen enkele jaren niet meer is weg te denken uit het straatbeeld.”

De primeur op dit digitale Mupi ‐netwerk van JCDecaux is weggelegd voor Heineken, KPN, McDonald’s, Star Wars en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam.

JCDecaux plaats in de hoofdstad 15 digitale Mupi’s. Zo komen er onder meer 3 op het Damrak, 1 bij Centraal Station, 1 op het Leidseplein, 1 in de P.C. Hooftstraat en 1 in de Beethovenstraat. In Rotterdam komen de digitale Mupi’s op het Binnenwegplein, in de Van Oldenbarneveltstraat en op het Beursplein, rond de Koopgoot.

De eerste objecten zijn maandagnacht bij het Centraal Station en op het Damrak in Amsterdam geplaatst. Deze week installeert JCDecaux elke nacht enkele Mupi’s.

Contactpersoon
Deel dit bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws