Amsterdam,
29
november
2013
|
09:07
Europe/Amsterdam

Game on: adidas brengt samba in het straatbeeld

Adidas+-+JCDecaux

Het is game on op 20 locaties in grote steden. In de aanloop naar het WK 2014 presenteert adidas haar collectie Samba voetbalschoenen. Dat doet het merk van de drie strepen met interactieve posters en opvallende lichteffecten op straat.

In samenwerking met TWBA/United State of Fans, Carat, Posterscope en JCDecaux Innovate lanceerde adidas woensdag een buitenreclamecampagne met vijf interactieve posters in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Breda. Op het scherm zijn de adizero f50, predator, nitrocharge en adipure 11pro te zien.  Voorbijgangers kunnen het in de Abri geïntegreerde touchscreen bedienen en de schoen uitkiezen die het beste bij hen past, waarna extra informatie over de schoen verschijnt.

Hiermee brengt adidas haar schoenen onder de aandacht bij een jong, grootstedelijk publiek. Door te kiezen voor interactie met de consument versterkt adidas bovendien de band met haar doelgroep. Iets wat adidas ook doet op www.adidas.nl/worldcup waar bezoekers onder meer de kans krijgen hun schoenen te customizen.

Op twintig andere locaties in eerdergenoemde steden én Rotterdam, is adidas opvallend aanwezig in het straatbeeld met opvallende lichteffecten. De vier schoenen lichten om de beurt op in een toch al kleurrijke uiting.

De interactieve Spectaculars zijn nog tot en met woensdag 4 december te zien op de volgende locaties: Rembrandtplein, Kleine Gartmanplantsoen (Amsterdam), Potterstraat (Utrecht), Kalvermarkt (Den Haag) en Karnemelkstraat (Breda). 

Boilerplate

JCDecaux maakt werk van verschillende vormen van (reclamedragend) stadsmeubilair. Niet in het wilde weg, maar zo dat de mensen in de steden er gemak van hebben. JCDecaux is wereldmarktleider op het gebied van stadsmeubilair.

In Nederland is JCDecaux vertegenwoordigd in ruim 50 steden en toonaangevend in het straatbeeld met kwalitatief hoogwaardige objecten. Als onderdeel van een internationaal bedrijf beschikt JCDecaux Nederland BV over een brede expertise. Toonaangevende architecten en ontwerpers als Sir Norman Foster en Philippe Starck zijn betrokken bij de ontwikkeling van hetstadsmeubilair. En al dat eigentijdse stadsmeubilair ontwikkelt, installeert, repareert en onderhoudt JCDecaux met zijn eigen medewerkers.

Laatste nieuws
Deel dit bericht
Contactpersonen
photo:Bart van der Voort
Bart van der Voort
Persvoorlichter
+31 20 6607561