Amsterdam,
21
juni
2012
|
17:01
Europe/Amsterdam

Masha Kodden nieuwe Director Marketing Communicatie bij De Telefoongids

Masha Kodden
Ik vind het een fantastische uitdaging om een nieuwe communicatiestrategie en identiteit te gaan neerzetten, die recht doet aan de online strategie die DTG op dit moment implementeert
Masha Kodden

Masha Kodden (42, foto) start per 1 juli 2012 als Director Marketing Communicatie bij de Telefoongids (DTG) in Amsterdam. In deze functie is Kodden verantwoordelijk voor de nieuwe communicatiestrategie en de disciplines marketing communicatie, PR, arbeidsmarktcommunicatie, social media, sponsoring, media-inkoop en events. Tevens treedt zij toe tot het Management Team.

Eerder bekleedde Masha Kodden diverse uitgeef- en marketingfuncties op het snijvlak van online en print media, onder meer bij VNU Media als uitgever van Intermediair en Sanoma Media. “DTG is volop in transitie om een volledige online onderneming te worden. Dat maakt het voor mij aantrekkelijk om juist nu in te stappen. Ik vind het een fantastische uitdaging om een nieuwe communicatiestrategie en identiteit te gaan neerzetten, die recht doet aan de online strategie die DTG op dit moment implementeert”, aldus Kodden.

Toon Bouten die als Group ceo van eigenaar European Directories tijdelijk de Nederlandse DTG operatie leidt zegt: “Masha is een goede versterking van het Management Team van DTG. Haar online marketing- en managementervaring zal een grote bijdrage leveren aan de transitie die wij nu door maken. Nu al halen we 50% van
onze omzet uit online activiteiten, maar willen dat de komende jaren opvoeren naar meer dan 80%.”

Eerder deze week kondigde DTG ook aan dat VNU Media topman Erik Hoekstra per 15 september 2012 aantreedt als de nieuwe ceo van het bedrijf. Hoekstra en Kodden werkten eerder samen bij VNU Media dat zich de laatste zes jaar wist te transformeren naar een volledig online bedrijf.

[Einde bericht]

Boilerplate

DTG heeft een jarenlange historie in het vindbaar maken van bedrijven via diverse media, zoals de Telefoongids & Gouden Gids. Met een groot aantal actieve klanten (op dit moment 160.000) is DTG altijd de grootste media-adviseur voor het MKB in Nederland geweest.

DTG maakt bedrijven vindbaar en brengt hen met (potentiële) klanten in contact brengen. Niet alleen met behulp van print media, maar ook via allerlei online- en mobiele toepassingen. DTG heeft op dit moment meer dan 12.000 klanten die een online product afnemen, zoals websites, mobiele websites en Facebook-pagina’s.

Het is de ambitie DTG de komende jaren verder te transformeren in een innovatief bedrijf dat online marketing services biedt voor ondernemers. DTG wil ondernemers helpen zich online te presenteren en beter gevonden te worden door hun klanten. De mogelijkheden daartoe veranderen continu en dus zal het productaanbod steeds weer op een vernieuwende manier worden aangeboden.

DTG is een handelsnaam van De Telefoongids BV.

Deel dit bericht
Laatste nieuws
Contactpersonen
Download persbericht