Amsterdam,
19
juni
2012
|
17:01
Europe/Amsterdam

Erik Hoekstra nieuwe ceo van De Telefoongids

Erik Hoekstra, nieuwe directeur DTG
Wat daarbij voor mij doorslaggevend is geweest is de ruimte die de aandeelhouders willen geven om nieuwe online producten de komende jaren in snel tempo uit te rollen. Zonder deze bereidheid tot investeren zou de beoogde online transitie van De Telefoongids onmogelijk zijn
Erik Hoekstra, nieuwe directeur DTG

VNU Media topman Erik Hoekstra (49, foto) wordt per 15 september 2012 de nieuwe ceo van De Telefoongids. Hoekstra die de laatste jaren VNU Media succesvol wist te transformeren van een print naar een volledig online bedrijf, krijgt diezelfde opdracht mee van de eigenaren van De Telefoongids, het online mediaconcern European Directories.

Op dit moment leidt Group ceo Toon Bouten van European Directories zelf de Nederlandse organisatie om zo de op online groei gerichte strategie versneld uit te rollen. Eerder deze maand maakte hij zijn plannen daartoe bekend. Over de keuze voor Erik Hoekstra is hij duidelijk: “Erik weet hoe je een bedrijf zowel strategisch als in de executie, zowel intern als naar de markt toe, moet omvormen. Hij heeft van VNU Media in zes jaar tijd een 100% online bedrijf gemaakt. Bij De Telefoongids halen we nu al 50% van onze omzet uit online activiteiten, maar we willen dat de komende jaren opvoeren naar meer dan 80%. Dat is zijn missie.”

Erik Hoekstra zegt zelf in een toelichting: “Dit is een unieke kans voor mij persoonlijk. De Telefoongids is op dit moment al een van de grootste online bedrijven in Nederland. Er is geen bedrijf dat maandelijks meer websites, mobiele applicaties of Facebook pagina’s bouwt of Adwords campagnes verkoopt. Met nieuwe online oplossingen zullen we het MKB nog beter gaan helpen hun bedrijf online verder uit te bouwen. Daar is duidelijk grote behoefte aan. Wat daarbij voor mij doorslaggevend is geweest is de ruimte die de aandeelhouders willen geven om nieuwe online producten de komende jaren in snel tempo uit te rollen. Zonder deze bereidheid tot investeren zou de beoogde online transitie van De Telefoongids onmogelijk zijn.”

[Einde bericht]

Boilerplate

DTG heeft een jarenlange historie in het vindbaar maken van bedrijven via diverse media, zoals de Telefoongids & Gouden Gids. Met een groot aantal actieve klanten (op dit moment 160.000) is DTG altijd de grootste media-adviseur voor het MKB in Nederland geweest.

DTG maakt bedrijven vindbaar en brengt hen met (potentiële) klanten in contact brengen. Niet alleen met behulp van print media, maar ook via allerlei online- en mobiele toepassingen. DTG heeft op dit moment meer dan 12.000 klanten die een online product afnemen, zoals websites, mobiele websites en Facebook-pagina’s.

Het is de ambitie DTG de komende jaren verder te transformeren in een innovatief bedrijf dat online marketing services biedt voor ondernemers. DTG wil ondernemers helpen zich online te presenteren en beter gevonden te worden door hun klanten. De mogelijkheden daartoe veranderen continu en dus zal het productaanbod steeds weer op een vernieuwende manier worden aangeboden.

DTG is een handelsnaam van De Telefoongids BV.

Deel dit bericht
Laatste nieuws
Contactpersonen
Download persbericht