Amsterdam ZuidOost,
01
februari
2016
|
00:00
Europe/Amsterdam

DTG realiseert met overname DR3DATA de meest rijke en complete B2B marketingdatabase van Nederland

DTG maakt vandaag de overname van databedrijf DR3DATA bekend. Door het samenvoegen van de databases van beide bedrijven ontstaat de meest rijke en complete business to business marketingdatabase van Nederland, waarin bedrijfsdata wordt gecombineerd met actuele online data en de uitgebreide profieldata uit detelefoongids.nl. Deze overname stelt DTG in staat om, in samenwerking met DR3DATA, haar klanten producten aan te bieden op het gebied van doelgroepsegmentatie, dataverrijking, data-analyse en datakwaliteit. 

Door de overname van DR3DATA verstevigt DTG haar positie als hét online marketing services bedrijf voor het MKB in Nederland en haalt het gespecialiseerde kennis en kunde in huis. “Door onze krachten te bundelen en alle data, die beide organisaties nu nog los van elkaar beheren, met elkaar te integreren, ontstaat er een ronduit unieke en onafhankelijke B2B marketingdatabase”, aldus Erik Hoekstra, CEO DTG. “Eén die ons in staat stelt om zowel onze huidige klanten als nieuwe bedrijven binnen zowel klein als groot MKB, nog beter van dienst te zijn op het gebied van online marketing services. Wij zien data als startpunt van veel gesprekken met ondernemers om vanuit daar maximaal rendement op hun online sales- en marketinginspanningen te realiseren. We breiden met deze overname ons productportfolio versneld uit. We kijken ernaar uit het team van analisten en statistici van DR3DATA te verwelkomen en toe te voegen aan onze DTG-familie.” 

DR3DATA is de partner voor bedrijven in Nederland die nieuwe klanten willen winnen en klanten willen behouden. Ondernemers krijgen inzicht in wie hun meest kansrijke prospects zijn en hoe zij die optimaal kunnen bereiken. De marketingdatabase wordt voortdurend uitgebreid, met daarbij als belangrijkste pijlers: doelgroepsegmentatie, dataverrijking, analyse en datakwaliteit. Naast deze oplossingen biedt het bedrijf datagedreven marketingtools waarmee ondernemers effectief aan klantenbinding kunnen doen. Ondernemers maken bovendien gebruik van de dienstverlening van DR3DATA om een 360 graden klantbeeld te ontwikkelen waarmee zij hun omzet naar een hoger niveau tillen. 

Anoeska Bredius, directeur DR3DATA licht toe: “De ambitie van DR3DATA is de leidende positie te verkrijgen op het gebied van data, datamanagement, datavisualisatie en analyse. De visie van DR3DATA is ‘Success through premium data solutions’. De geïntegreerde databases en gezamenlijke know-how zorgen ervoor dat onze klanten, zowel multinationals als het (top)MKB, data en data-oplossingen krijgen waaraan grote expertise en een ultieme marketingdatabase ten grondslag liggen. Om onder een ambitieus online marketing services bedrijf als DTG onze positie en oplossingen op dit gebied verder uit te bouwen, is een welkome en logische volgende stap voor ons. We zijn er buitengewoon trots op dat we de jongste loot aan de DTG-boom zijn!” 

Door de overname wordt DR3DATA, met twintig medewerkers, per direct onderdeel van DTG. Het bedrijf wordt een bedrijfsonderdeel van DTG dat zelfstandig onder deze naam blijft opereren vanuit de vestiging in Roosendaal. Financiële details over deze overname worden niet verstrekt.