Amsterdam ZuidOost,
06
oktober
2015
|
00:00
Europe/Amsterdam

DTG introduceert nieuw Facebook product voor het MKB

Amsterdam, 6 oktober 2015 - DTG lanceert, in samenwerking met Facebook, een nieuw product waardoor MKB’ers simpel en snel professionele Facebook advertentiecampagnes kunnen inzetten. Deze campagnes kunnen geselecteerd worden op nationaal, regionaal of lokaal niveau met de zekerheid dat de advertentie 5 keer binnen de campagneperiode (van 2 tot 8 weken) vertoond wordt. 

Kansen voor ondernemers Facebook biedt MKB’ers kansen als het gaat om hun online zichtbaarheid. Er zijn 8,8 miljoen Nederlanders die een Facebook profiel hebben. Vanwege het visuele en informele karakter van het sociale media platform is een Facebook campagne uitermate geschikt om bijvoorbeeld acties, aanbiedingen of nieuwe producten te promoten. Facebook staat bekend om het ‘sharen’, waarmee de drempel om een actie of aanbieding te delen erg laag is. Dit levert een ondernemer extra exposure op voor zijn producten of diensten.

Naast de laagdrempeligheid van een online platform zoals Facebook, zijn er ook andere aspecten die de Facebook campagnes aantrekkelijk maken voor ondernemers. Advertentiecampagnes zijn op een ‘natuurlijke’ manier onderdeel van ieders timeline. De advertenties staan dan ook tussen de persoonlijke posts. Via Facebook kunnen ondernemers een enorm publiek, waaronder hun huidige klanten én prospects, bereiken.Voor DTG, gespecialiseerd in online marketing services zoals websites voor ondernemers, is het een logische stap om ook Facebook campagnes aan te bieden aan het MKB.

In 3 clicks de gewenste doelgroep selecteren DTG helpt ondernemers om snel en effectief Facebook campagnes te lanceren; in slechts 3 clicks kan de gewenste doelgroep met grote precisie geselecteerd worden op locatie, geslacht en leeftijd. De ondernemer ziet direct zijn bereik, waaronder zich ook potentiële klanten bevinden. Bovendien garandeert DTG voor de Facebook advertenties een verschijningsfrequentie van vijf vertoningen binnen de gestelde campagnetermijn. Dit is een zorgvuldig gekozen frequentie, omdat de praktijk (ervaringen met hetzelfde product in Italië en België) heeft uitgewezen dat vijf herhalingen van een boodschap een maximaal effect genereren.

Laagdrempelig en effectief voor het MKB “Je kunt als ondernemer niet meer om het potentieel van Facebook heen. De klant is op Facebook actief en het platform stelt je als ondernemer in staat om die klant met een verfijnde selectie te bereiken,” licht Erik Hoekstra (CEO DTG) toe. “Met dit unieke Facebook product maakt DTG het voor ondernemers gemakkelijk om een Facebook campagne snel en eenvoudig in te zetten. Dat is vanaf nu mogelijk zonder dat de ondernemer zelf kennis van zaken hoeft te hebben. DTG neemt ondernemers al het werk uit handen: wij zorgen samen met de ondernemer voor een specifieke doelgroepselectie, creëren de advertenties, plaatsen deze, monitoren de campagne en garanderen ook nog eens een minimaal bereik.”

Contactpersonen
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws