Nieuwegein,
26
augustus
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

JCDecaux overweegt wildplakkende student aan te klagen

Studentengrap kost reclame-exploitant duizenden euro’s

Egbert

JCDecaux, marktleider op het gebied van (reclamedragend) stadsmeubilair, is slachtoffer geworden van een studentengrap. Op honderden abri’s van de exploitant zijn posters geplakt waarop de student Egbert Knotnerus zijn studieboeken te koop aanbiedt. JCDecaux overweegt deze wildplakkende student aan te klagen om de kosten voor verwijdering van deze posters te verhalen. Vooralsnog heeft het bedrijf de bij deze studentikoze grap betrokken personen nog niet kunnen bereiken.

Op de posters die op de abri’s zijn geplakt biedt de student Egbert Knotnerus zijn studieboeken aan. De actie lijkt vooral gericht te zijn tegen de advertenties van bol.com, die momenteel posters heeft hangen ter promotie van hun tweedehands boekenaanbod.

De buitenreclame exploitant JCDecaux kan de ludieke actie niet waarderen. Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux: “Wij staan altijd open voor een geintje. Zo werken we vaker samen met bedrijven om buitenreclame extra aandacht te geven. Een recent voorbeeld hiervan is het plaatsen van de Staatsloterijvis bovenop de abri’s zelf. Een verschil is dan alleen dat wij voorbereid zijn op de verwijdering van het object. In dit geval betekent het weghalen van de posters een extra kostenpost van duizenden euro’s voor ons. En dat is deze ‘Egbert’ dus mooi even vergeten.”

JCDecaux overweegt juridische stappen te ondernemen om de verwijderingskosten te verhalen. 

Contactpersoon
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws