Nieuwegein,
26
augustus
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Bol.com zet steviger in op Belgische markt

Dienstverlening aan zuiderburen aanzienlijk verbeterd

Let+op

Bol.com gaat zijn Belgische klanten voortaan beter bedienen. Zo wordt het assortiment aanzienlijk uitgebreid met typisch Belgische boeken en muziek en kunnen ook elektronica en speelgoed voortaan de landsgrenzen over. Om af te rekenen kan Maestro gebruikt worden, er is een lokaal klantenservicenummer en artikelen kunnen gratis teruggestuurd worden via Kiala-punten. Bovendien gaat de levering vanaf nu sneller: populaire producten voor één uur ‘s middags besteld, worden de volgende dag bezorgd. De winkel richt zich hierbij in eerste instantie op Vlaanderen.

Het is geen verrassing dat bol.com zich meer focust op de Belgische markt. Online winkelen zit in de lift in België. Vorig jaar kocht maar liefst één op de vier Belgen iets via internet. In totaal goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Een stijging met 17% in vergelijking met 2008. En voor 2010 wordt opnieuw een groei van minstens 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed bezetten de top 20 van de producten die Belgen het meest online kopen en deze zijn ruimschoots vertegenwoordigd in het aanbod van bol.com.*

Belgen konden altijd al bij bol.com bestellen maar voorheen hadden zij bijvoorbeeld geen toegang tot het aanbod elektronica en speelgoed. Toch werd er in de afgelopen jaren al voor miljoenen euro’s aan artikelen naar België verstuurd. Het huidige klantenbestand van bol.com telt al ruim 25.000 Belgische klanten en dit aantal groeit snel. Het zijn vooral Vlamingen die de winkel voorheen wisten te vinden en om beter aan hun vraag te kunnen voldoen, breidt bol.com zijn dienstverlening uit.    

“Wij willen de beste winkel zijn voor al onze klanten. Onze winkel wordt al door een groeiend aantal Belgische klanten gewaardeerd maar we wilden hun winkelervaring verder verbeteren. Onze Nederlandse klanten profiteerden altijd al optimaal van snelle levertijden, een breed assortiment, veilige betaalmiddelen en een goede bereikbaarheid van bol.com. Door ons assortiment van ruim 4,5 miljoen artikelen beschikbaar te maken, de levertijden te verscherpen en de dienstverlening verder uit te breiden, kunnen we nu ook onze Belgische klanten nog beter van dienst zijn”, zegt Daniel Ropers, algemeen directeur bij bol.com. “We verwachten dan ook dat het aantal Belgische klanten in de komende maanden snel zal stijgen.”

Aanbod, service, snelheid en gemak

De grootste veranderingen die bol.com doorvoert om zijn Belgische klanten nog beter te bedienen, zijn:

  • Elektronica-artikelen en speelgoed kunnen nu ook door Belgen gekocht worden
  • Het bestaande aanbod op bol.com is verder verbreed met specifiek Belgische producten zoals Code 37, FC de Kampioenen, Pascale Naessens, Pjeroo Roobjee, Daan  en Absynth Minded
  • Populaire artikelen die voor 13.00 uur besteld worden, hebben klanten de volgende dag in huis
  • Artikelen mogen binnen 14 dagen gratis via Kiala-punten teruggestuurd worden  
  • Was voorheen betalen via credit card de beste optie, nu kunnen Belgen gewoon met hun bankpas betalen via Maestro
  • Vragen over bestellingen en de dienstverlening kunnen voortaan gesteld worden via het lokale nummer van de klantenservice: 070 66 34 73 (€0.15 per minuut)
Contactpersoon
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws