Nieuwegein,
30
maart
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Bol.com trakteert klanten tijdens tiende verjaardag

Juigen+

Vandaag is het precies tien jaar geleden dat de website van mediawinkel bol.com de lucht in ging. Met jaarlijks ruim 80 miljoen bezoekers en meer dan 2 miljoen artikelen in het assortiment is de nieuwkomer van toen inmiddels uitgegroeid tot een van de meest succesvolle en door klanten meest gewaardeerde internetwinkels van Nederland. Om die reden viert mediawinkel bol.com samen met heel Nederland vanaf deze week een jaar lang feest. Om te beginnen zijn de verzendkosten tot 5 april voor rekening van bol.com. Daarnaast heeft de mediawinkel ongekende aanbiedingen voor onder meer dvd’s, cd’s, games en elektronica, zoals 20 top cd’s voor slechts tien euro.

Bol.com heeft de afgelopen tien jaar een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van online winkelen en het winkelgedrag van consumenten in van oudsher traditionele productcategorieën als boeken, muziek, films, games en elektronica. Het bedrijf introduceerde het afgelopen decennium vele nieuwe succesvolle winkelconcepten, zoals twee jaar geleden de online verkoop van tweedehands boeken en eind vorig jaar de verkoop van televisies. Bol.com behoort inmiddels tot de grootste verkopers in het boeken, cd’s, dvd’s en game segment. De mediawinkel had een sterke groei in 2008 in alle productgroepen en zag een verdubbeling in verkoopcijfers van games. Elektronica is op dit moment de sterkst groeiende productcategorie van de online winkel.

Feest

De waardering voor de mediawinkel vanuit consumenten bleek de afgelopen jaren uit explosieve groeicijfers en de vele toegekende vak- en publieksprijzen. Vorige week nog is bol.com voor de vierde keer verkozen tot ‘Beste webwinkel van Nederland’ bij de uitreiking van de ThuiswinkelAwards.

“We hebben ons succes te danken aan het vertrouwen van en de waardering door onze klanten,“ vertelt Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com. “Daarom gaan we het hele jaar ons tienjarig bestaan met hen vieren. Bijvoorbeeld elke week met speciale verjaardagsaanbiedingen, zoals Nederlandse bestsellerboeken voor € 7,50 en de beste games van het moment met extreem veel voordeel.” De jubileumkoopjes zijn wekelijks terug te vinden op www.bol.com/voordeel.

Grootste publieksprijs in Nederland

Over enkele weken start bol.com in zijn jubileumjaar met de verkiezing van de grootste publieksprijs ooit gehouden op het gebied van boeken, entertainment en elektronica. Klanten van de mediawinkel kunnen hun stem uitbrengen op hun meest favoriete mediaproducten van de afgelopen tien jaar.