Nieuwegein,
31
augustus
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Adriaan van Dis, Herman Koch, Kluun en Daphne Deckers doneren exclusieve verhalen aan het goede doel

Bol.com, Bruna en A.W. Bruna Uitgevers bundelen krachten voor Room to Read

Stampvol+verhalen

Susan Smit, Renate Dorrestein, Arthur Japin, Wilfried de Jong, Herman Brusselmans, Daphne Deckers, Ronald Giphart, Adriaan van Dis, Jan Siebelink en Maarten Spanjer. Een greep uit de auteurs die de afgelopen maanden belangeloos een exclusief verhaal doneerden voor de bundel Stampvol verhalen. Per verkocht boek komt vijf euro ten goede aan de stichting Room to Read, die zich inzet om kinderen in ontwikkelingslanden toegang te geven tot onderwijs en (school)boeken. Zo is elke Stampvol verhalen goed voor vijf nieuwe schoolboeken voor kinderen in Azië en Afrika. Het boek Stampvol verhalen is vanaf 1 september overal te koop, onder andere in alle Bruna-boekhandels, op Bruna.nl en bij mediawinkel bol.com. Stampvol verhalen is ook te koop als digitaal boek bij bol.com. Een aantal verhalen is gratis te downloaden.

De bundel, bestaande uit 25 verhalen van Nederlandse en Vlaamse schrijvers van topformaat, is een verzameling van mooie, ontroerende en grappige korte verhalen over vreemde landen en culturen.

Met Stampvol verhalen vragen alle betrokken schrijvers, de Bruna-boekwinkels, bol.com en A.W. Bruna Uitgevers aandacht voor een wereldwijd probleem: het lezen van boeken en toegang tot onderwijs. Wat voor ons de normaalste zaak van de wereld lijkt, is helaas voor miljoenen kinderen in ontwikkelingslanden niet weggelegd. Room to Read zet zich in om kinderen in onderontwikkelde gebieden, veelal plattelandsdorpen, toegang te bieden tot een duurzaam onderwijssysteem. Doel: kinderen zo een kans bieden op een betere toekomst. Met Stampvol verhalen geef je dus niet alleen jezelf een leuk boek cadeau, maar je geeft ook een kind in Azië of Afrika een kans op een betere toekomst.

Voor de uitgave, de verkoop en de marketing van deze unieke verhalenbundel krijgen bol.com en Bruna steun van A.W. Bruna Uitgevers die zich belangeloos inzet om Stampvol verhalen tot een groot succes te maken. Bol.com en Bruna zetten zich al enige tijd onafhankelijk van elkaar in voor deze

Amerikaanse stichting. Mediawinkel bol.com kondigde begin dit jaar aan zich als partner in Nederland aan dit goede doel te verbinden. Hun doel is om samen met klanten en leveranciers jaarlijks minimaal € 250.000,- voor Room to Read in te zamelen. Bruna startte in 2008 met de inzamelingsactie van mobiele telefoons. De opbrengsten hiervan komen eveneens ten goede aan de onderwijsprojecten van de stichting.

Stampvol verhalen (ISBN: 978 90 229 9673 7) is vanaf 1 september onder andere verkrijgbaar bij bol.com en Bruna en kost € 9,95. Het digitale boek kost bij bol.com € 7,99 (ISBN: 978 90 449 6000 6).  

Contactpersoon
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws